11 jul 2011

Via GEDE a l'Escorpí

El Contrafort de l'Escorpí al centre de la imatge

Via GEDE a l'Escorpí 160 mts. V+ A1

Aquest dissabte tornem a Can Maçana buscant l'ombra, no tenim cap via determinada però mentre hi arribem va prenent força l'idea de fer la GEDE a l'Escorpí, a l'aparcament ens troben als companys de la Colla Xapoutot que fa poc que han fet aquesta via, ells ens la recomanat i ens en fan cinc cèntims del que trobarem, cosa que agraïm. Ens vestim d'escaladors i sortim cap els nostres destins els Xapoutot a la regió de Frares a fer la magnifica Anglada – Cerdà a la Boleta Foradada i nosaltres una mica més aprop, agafem el camí d'Agulles i un cop passada la Cadireta agafem el camí del Coll del Porc i després de unes quantes esses en pujada trobem el trencall que ens porta cap el Coll del Portell Estret o d'Agulles, quant el camí passa a tocar de les parets em d'estar atens a prendre un petit sender que ens dura fins el peu de via.

Escalan els fotogenics diedres dels dos primers llargs

No diré gaires coses d'aquesta via, dons i ha força informació en els blocs, sense anar més lluny tres companys nostres del The Puretas Climb també la varen fer fa ben poc. Nosaltres vam empalmar els llargs primer i segon i el quart i cinquè quedant en quatre llargs ben bonics.

Escalan el penúltim llarg

De material portàvem els micros, els Camalots fins el 2, i uns quants encastadors que vam fer servir per escanyar algun burí, 15 cintes Exprés, un pedal per cap, i cintes savineres

En resum una via fantàstica, cent per cent clàssica, imprescindible i del tot recomanable.